Home / Algemeen / #YOLO Handig excuus of waardevol levensmotto?
#YOLO Handig excuus of waardevol levensmotto?

#YOLO Handig excuus of waardevol levensmotto?

Je hoeft niet eens zo heel veel om je heen te kijken om totaal gedeprimeerd te raken. De economische crisis van de afgelopen tijd heeft iedereen in zijn portemonnee geraakt. Iedereen heeft wel iemand in zijn directe omgeving die getroffen is door kanker. Ook jij weet waarschijnlijk nog precies wat je aan het doen was toen op 9/11 twee vliegtuigen zich in de Twin Towers in New York boorden. En met het neerschieten van vlucht MH17 kwam het nog weer een stuk dichterbij. En dan de gebeurtenissen in Parijs afgelopen weekend…

De wereld lijkt in brand te staan en de halve wereldbevolking lijkt daar letterlijk voor op de vlucht. Is het niet door natuurrampen dan is het wel als het gevolg van direct menselijk geweld.

Geen wonder dat het aloude ‘carpe diem’ herleeft. Alle gebeurtenissen in de wereld maken duidelijk dat we niet weten hoeveel tijd ons gegeven is en elke dag telt. You only live once is het nieuwe levensmotto. #YOLO!

YOLO als heerlijk excuus
Maar wat voegt Yolo toe als dat alleen maar betekent dat je alles wilt en ook nog nu? Wordt het leven zoveel beter als je alles in 1 dag propt en alleen maar van het ene feest naar het andere snelt zonder iets toe te voegen? Krijgt je leven op deze manier dan zoveel meer waarde? Of is #Yolo dan alleen nog maar een excuus waarom je je uitleeft om niet te hoeven kiezen? Een makkelijk excuus om alleen maar te consumeren zonder iets bij te dragen? Creëer je dan een andere wereld of roep je alleen maar dat de wereld vergaat en draag je daar zelf net zo hard aan bij?

YOLO als waarde
En wat zou de waarde zijn als #Yolo betekent dat je zorgvuldig bent waar je je leven (hoe lang het ook duurt) aan besteedt? Wat als je elke dag van je leven zo besteedt dat je alleen dat doet wat echt belangrijk voor je is. Wat krijgt je leven dan voor inhoud? Zou het leven dan niet echt een feest worden? En wat creëer je dan voor de wereld om je heen? Breng jij iets terug voor de mensen in je omgeving, iets waar de wereld om schreeuwt?

 

About Roy van den Anker

Roy van den Anker
Getrouwd, vader, managing partner bij Success Generation, komt regelmatig zijn grenzen tegen en deelt de gereedschappen om die te verleggen. Motto: have fun & make waves!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top